Nº19 - 23 y 30 Marzo 2009
Asunto: Nº19 - 23 y 30 Marzo 2009
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Boletín itSMF España
Nº19 - Semana 23 y 30 Marzo 2009
ES NOTICIA

Gestión de riesgos en COBIT
Senén J.Pájaro Novoa. Fujitsu Services S.A. Abril 2009
Cualquier riesgo potencial sobre las metas u objetivos de la organización, causado por algún evento no planificado, se tiene que identificar, analizar y evaluar

All eyes on ITIL
CBR Service Management. Kevin White. 24 Marzo 2009
Companies of all sizes continue to benefit from standard processes, thanks to the IT Infrastructure Library, or ITIL. But is it really worth the investment in the current climate? Kevin White investigates.

The 4 Steps of BSM Success
CIOUpdate. Shane Deay. 13 Marzo 2009
There are four fundamental components of successful BSM initiatives: Defining services, Assessing the business value of those services, Measuring service quality and performance and Selecting and justifying services or service improvement programs.

IECISA hace del Centro de Operaciones y Redes la clave de su outsourcing
techWEEK. 6 Marzo 2009
Informática El Corte Inglés moderniza y reorganiza su Centro de Operaciones y Redes (CORE) para convertirlo en la pieza estratégica de su outsourcing TI.

To ITIL® V3 and Beyond: Travels with Rob Stroud
CA. Robert Stroud. 3 Marzo 2009
This poster may not be like the posters that adorned your room as a teenager--at least I hope not--but I think you'll get a lot out of it just the same, especially if you are in need of some good ITIL guidance. Bajar poster.

EVENTOS

Simulación Apollo 13
17 de abril de 2009 Actualmente muchas compañías de TI se ven en la necesidad de bajar costes y a la vez garantizar la calidad en los Servicios TI. Ven a la Simulación Apollo 13 y aprende a aplicar las mejores prácticas destinadas a reducir costes y mejorar la calidad.

ITIL Anti-Crisis – 2009 Antídoto para TI
21 de abril de 2009 Casos de éxito en la implementación de ITIL con Easyvista Retos, buenas prácticas y comentarios de clientes.

IV Congreso Academico 2009 itSMF España
19 y 20 de mayo de 2009 en la Universidad Rey Juan Carlos. Se ha abierto el plazo para la inscripción de presentaciones no cientiíficas (demostraciones, casos prácticos, exhibiciones, etcétera) dirigidas fundamentalmente a empresas. Nuevo plazo de envío: 15 de abril de 2009.

PUBLICACIONES

The Business Continuity Institute Good Practice Guidelines
Business Continuity Institute. 2009
Written and compiled by BCI members, with these guidelines we aim to provide a generic framework for successful Business Continuity Management by providing an approach, which a BC practitioner can use to inform his/her own business programme.

Fundetec. Boletin Nº 13. Enero - Marzo 2009.
FUNDETEC. Marzo 2009
Revista para el desarrollo de la Sociedad de la Informacion en España.

IT Governance Roundtable: Unlocking Value.
IT Governance Institute®. 2009
In December 2008, I had the opportunity to sit around the table in London, England, UK, with the following 5 esteemed colleagues. As moderator Paul Williams, CITP, FCA, MBCS. IT Governance Advisor, Protiviti UK, UK.


Noticias por Categorías

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Publicación de la Semana

Welcome to TOGAF™ Version 9 -- The Open Group Architecture Framework.

The Open Group Architecture Framework (TOGAF) is a framework - a detailed method and a set of supporting tools - for developing an enterprise architecture. It may be used freely by any organization wishing to develop an enterprise architecture for use within that organization. Se puede bajar una version de prueba de 90 dias. Bajar.

 


Estudio de la Semana

CMMI® for Services, Version 1.2 CMMI-SVC, V1.2
SEI, 2009.
CMMI for Services (CMMI-SVC) is a model that provides guidance to service provider organizations for establishing, managing, and delivering services. The model focuses on service provider processes and integrates bodies of knowledge that are essential for successful service delivery.

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