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'Clever' training – improving the ROI / Formación 'Inteligente' – mejorando el ROI

Paul Wilkinson. GamingWorks

Ponencia del Congreso Nacional VISION 12

Many IT organizations need to professionalize and change the way they behave. Many adopt frameworks like ITIL and send their staff on training only to fail to realize the behavior change and fail to realize the hoped for value. As the financial crises deepens organizations have less budget to invest in training and consulting and are looking for ways to maximize the return on their training investments. I have presented in previous years the ABC of ICT (attitude, Behavior and Culture) issues that are the cause for these failures. In this session I will present a case study and I will show how to use 3 instruments to help ensure you get sustainable behavior change and demonstrable results from your ITSM improvement and training initiatives. Translating ITIL theory into behavior, and translating knowledge into measurable results. I will explain how one customer achieved this and MEASURED the impact of their investment.


Muchas organizaciones TI necesitan profesionalizarse y cambiar la forma de comportarse. Muchas adoptan marcos como ITIL y envían a sus empleados a cursos de formación sin darse cuenta de la necesidad del cambio de comportamiento ni del valor esperado. A medida que la crisis financiera se agudiza, las organizaciones tienen menos presupuesto para invertir en formación y consultoría y buscan formas de maximizar el beneficio de sus inversiones en formación. He presentado en ediciones anteriores del congreso ITSMF, los problemas con el ABC de ICT (attitude, behavior and culture) que son la causa raíz de estos fallos. En esta ocasión, presentaré un caso de estudio y mostraré como usar 3 instrumentos para ayudar en la consecución de un cambio de comportamiento sostenible y demostrar resultados de las mejoras ITSM y las iniciativas de formación. El objetivo es traducir la teoría ITIL en acciones/comportamiento y traducir el conocimiento en resultados medibles. Explicaré como un cliente ha conseguido esto y ha MEDIDO el impacto de su inversión.



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BIO REFERENCIAS
Paul, has been working in the IT Industry for more than 25 years fulfilling a wide variety of roles from Computer Operator, to Systems manager to IT Services manager. Paul has been actively involved in ITSM for more than 15 years as Senior consultant, Service development manager and as ITIL developer. Paul was co-author of the ITIL publication "Planning to Implement IT Service Management", and was a member of the ITIL advisory group for ITIL Version 3. Paul is also co-director and owner of GamingWorks, the company that developed the internationally renowned 'Apollo 13 – an ITSM case experience' ITIL simulation game. He was also co-author and cartoonist for the itSMF 'Worst practice' publication "IT Service management from Hell", and most recently co-author of the serious book "ABC of ICT – An Introduction".


Paul, ha estado trabajando en la industria de TI durante más de 25 años que cumplen una amplia variedad de funciones de operador de computadoras, gerente de Sistemas de IT Services Manager. Paul ha participado activamente en ITSM hace más de 15 años como consultor Senior Manager, desarrollo de servicios y como promotor de ITIL. Paul fue co-autor de la publicación de ITIL "Planificación de la Gestión de Servicios de TI implementar", y era un miembro del grupo consultivo de ITIL versión 3 de ITIL. Paul es también co-director y propietario de GamingWorks, la empresa que desarrolló el internacionalmente renombrado 'Apollo 13 - un caso de experiencia ITSM "juego de simulación ITIL. También fue co-autor y dibujante de la publicación 'Peor práctica "el itSMF" la gestión de servicios del infierno ", y más recientemente co-autor del libro serio" ABC de las TIC - An Introduction".




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Última actualización el Miércoles, 19 de Marzo de 2014 11:17