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  Transforming from process focus to Value Chain approach in managing service
   lifecycle


   Marco Bertini. Hewlett Packard.

  Ponencia del Congreso Nacional VISION14

In order to achieve real alignment with corporate strategy, IT needs to act as a business inside the business. To drive this transformation CIOs will have to move from traditional technology or process focus to a new approach based on providing end-to-end value to the business. This approach is named Value Chain and it will represent a key step in evolution of IT in the following years. Adopting it will enable CIOs and their staff to really focus and improve the final value that their organization will provide to the business.



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BIO REFERENCIAS

Marco Bertini, is the responsible to drive business development and own portfolio definition for HP Software Service for South Europe geography. In the current role he is leading a team of lead solution consultants distributed across several countries with very high professionality and seniority.

Marco has been active in Service Mgmt industry for almost 25 years with strong experiences in several big customers in several European countries.
He has also been appointed in leading roles for EMEA (2 years) and WW (3 years) for strategic portfolio design and evolution.

Marco lives in Rome and bachelor degree in Electronic Engineering with ITIL and COBIT certification.





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El futuro de los departamentos de TI no pasa por luchar contra el Cloud, sino por adoptar su filosofía y llevar a cabo una transformación del departamento a partir de los principios de la Gestión de Servicios TI.

Esta ponencia propone una evolución en el planteamiento estratégico de los departamentos de TI, con el fin de superar definitivamente el reto de la alineación con el negocio. Esta evolución pasa por adoptar como propia la filosofía del cloud computing, y utilizar sus planteamientos como marco de relación con la organización. Bajo esta premisa, el modelo óptimo para implementar esta transformación no es otro que el modelo de gestión de servicios TI que plantean ITIL e ISO 20000. Este modelo, implementado con ciertas peculiaridades, no sólo va a garantizar la adopción natural y el aprovechamiento de los servicios externos de cloud computing sino que va permitir la integración de nuevos paradigmas como el BYOD sin que supongan ningún tipo de trauma para los departamentos de TI.
Última actualización el Miércoles, 03 de Diciembre de 2014 19:59